Benvinguts a la setena setmana del tercer trimestre. Una setmana
on treballarem amb tots els sentits!
Què són els sentits?
Els sentits són cadascuna de les facultats que
tenim les persones i els animals de rebre sensacions i percebre el que passa al
nostre voltant.
Fixem-nos bé amb aquesta imatge:
Ens podem formular preguntes com: què està
tocant la persona de la imatge? Creus que és dur o tou? De què deu fer olor?
Quin gust deu tenir, dolç o salat? Deu fer algun soroll quan es mastega? Saps
de quin aliment es tracta? I com saps que és una galeta?
Fixa’t que per contestar a aquestes preguntes
has fet referència al que veus (vista), al que toques (tacte), al que olores
(olfacte), al sabor (gust) i al que escoltes (oïda).
Exacte! Ens apareixen els cinc sentits que
tenim.
Fem un repàs de manera més detinguda de cadascun
d’ells.
Comencem amb el sentit de la VISTA. Els òrgans són els ulls.
Serveix per a veure el color, la forma, les mides, els moviments, la distància...,
de les coses que ens envolten.
Recomanacions per cuidar la vista i proposta de
treball.
Seguim amb L’OÏDA. Els òrgans de l’oïda són les
orelles. El sentit de l’oïda ens permet escoltar, percebre els sons. Gràcies a
l’oïda podem gaudir de la música i captar altres sons agradables i
desagradables.
Recomanacions per cuidar l’oïda i proposta de treball.
Continuem amb L’OLFACTE. L’òrgan de l’olfacte és
el nas. El sentit de l’olfacte ens permet identificar les olors. La part de
dins del nas està coberta per una pell molt fina anomenada pituïtària que és
l’encarregada de captar les olors i enviar-les al cervell a través del nervi olfactiu.
Proposta de treball. FES CLIC
AQUÍ.
I ara el GUST!
Mmmmm!!! L’òrgan del gust és la
llengua. Sabies que la llengua és un múscul del nostre cos? Doncs sí, a sobre
de la llengua tenim uns petits nervis anomenats papil·les gustatives que capten
els sabors i envien la informació al cervell.
Segons el gust classifiquem els aliments en àcids,
dolços, salats i amargs.
Proposta de treball. FES CLIC
AQUÍ.
Acabem amb el TACTE. L’òrgan del tacte és la pell.
El sentit del tacte ens permet saber la temperatura, la forma, la textura i
també el dolor.
Quan toquem alguna cosa, sabem si es tova o
dura, calenta o freda, suau o aspra, seca o mullada.
Hem de tenir en compte que el sentit del tacte no és només a les mans, sinó a
tota la pell del nostre cos.
Recomanacions per cuidar la pell i proposta de
treball.
Repte matemàtic.
2n de primària. FES CLIC
AQUÍ.
Els vídeos de la setmana.
Aquesta setmana no tenim “la paraula de la
setmana” tenim “Els vídeos de la setmana” i esperem que sobretot, us faci
reflexionar i us agradin molt.
Hem estat
parlant dels sentits que tenim les persones, però cal dir que les persones som
diferents i diverses, i aquí està la màgia. Que avorrit si tothom fóssim
iguals. Doncs bé, els nens amb discapacitat visual o sonora desenvolupen molt
més els altres sentits. Us convidem a veure aquests vídeos i a què reflexioneu
sobre ells. Després podeu fer una reflexió per escrit.També podeu fer un dibuix
a cegues o fer un dictat sord (els vostres pares us poden ajudar), us poden
dictar paraules sense emetre el so (podeu fer servir la mímica o la lectura de
llavis).
“És molt simple: no es veu ni s’escolta
bé més que amb el cor; allò essencial és invisible per a les orelles i els
ulls” Adaptació
d’un fragment d’El Petit Príncep de A. Saint-Exupery.
A més a més.
Matemàtiques
Llengua Catalana
Llengua Castellana
NOTICIA!
DURANT AQUESTA SETMANA HEM D’ESTAR ATENTS A LA WEB DE L’ESCOLA,
TAMBÉ AL NOSTRE BLOG. TENIM UNA SORPRESA QUE ESPEREM QUE US AGRADI MOLT!
TANGRAM
·
Escolta i llegeix aquest
divertit conte: Marracàs, el supergegant.
·
Fes les activitats del conte.
Ànims! Segur ho fas en dos segons!
Si encara no
domines la lectura del tot bé, pots donar-li l’altaveu de la pantalla i la veu
de l’ordinador t’explicarà el conte.
Mireu els blogs de les diferents especialitats (Anglès, Ed. Física, Reforç, S.L). A cadascun d’ells trobareu les corresponents propostes de la setmana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada